نوشته شده توسط : paliz

نهال گردو تویسرکان یکی از ارقام ایرانی در کشورمان است که برای اولین بار در شهر تویسرکان استان همدان کشت شد. نهال گردو تویسرکان با سازگاری بسیار عالی در اکثر نقاط کشورمان یکی از بهترین نهال های گردو به شمار میرود. اگر قصد خرید نهال گردو تویسرکان را دارید. ابتدا باید به طور دقیق از شرایط اقلیمی و آب وهوایی در شهر خود آگاه شده و سپس با مقایسه آنها با شرایط مطلوب رشد نهال گردو تویسرکان, بستر مناسب برای رشد آن را فراهم سازید. در این مطلب قصد داریم تا از سیر تا پیاز قیمت نهال گردو تویسرکان را با یکدیگر بررسی کنیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مشخصات نهال گردو تویسرکان

نهال گردوی تویسرکان یکی از بهترین و سازگارترین ارقام گردو با سرتاسر نقاط کشورمان است. این رقم که هم در نقاط سردسیری و هم در نقاط گرمسیری در کشورمان کاشته میشود. امروزه به یکی از ارقام مهم در جدول فروش بهترین نهال گردو در ایران دست یافته است. از مهم ترین مشخصات این رقم:

قدرت رشد درختان: درختان گردو تویسرکان قدرت رشد بسیار عالی دارند. این ارقام در برابر خشکی به خوبی مقاومت نموده و قادرند تا ارتفاع 20 متر رشد کنند. از این رو به بلند قدترین درخت گردو در ایران شهرت دارند. این رقم در برابر بیماری ها و آفات نیز مقاومت بسیار عالی داشته از این رو هزینه های نگهداری و رسیدگی به درختان کاهش میابد.

حداکثر محصول دهی درخت: درخت گردو تویسرکان از 5 الی 7 سالگی محصول دهی حداکثری را آغاز میکند. این رقم در سال قادر است تا حداکثر 6 تن باردهی داشته باشد.

عمر اقتصادی: عمر اقتصادی یک درخت، یعنی حداکثر زمانیکه یک درخت پس از رسیدن به سن بلوغ به محصول دهی ادامه میدهد. عمر اقتصادی یک درخت به نحوه ی رسیدگی و نگهداری و همچنین میزان آبیاری اصولی درختان وابسته است. در شرایط استاندارد درخت گردو تویسرکان قادر است بین 40 الی 50 سال به محصول دهی حداکثری ادامه دهد.

ارتفاع از سطح دریا: از مهم ترین فاکتورهایی که باید پیش از خرید نهال گردو تویسرکان به آن توجه شود؛ ارتفاع از سطح دریا است. اگر درختان در ارتفاع مطلوب خود کاشته نشوند. در کمتر از 2 الی 3 سال دچار سرمازدگی؛ گرمازدگی و یا مرگ درخت خواهد شد. به این ترتیب حتما پیش از انتخاب و خرید نهال گردو؛ باید از ارتفاع منطقه ی خود آگاه شوید. برای این کار میتوانید از نرم افزار گوگل ارث بهره ببرید. و یا با جستجوی نام شهر خودتان در اینترنت از ارتفاع شهرتان آگاه شوید. سپس با مراجعه به بخش اطلاعات محصول سایت پالیزگردو؛ کلیه نهال های متناسب برای کاشت در باغ خودتان را بیابید. ارتفاع از سطح دریای مناسب برای کاشت نهال گردو تویسرکان بین 0 تا 3000 متر است. با کاشت نهال در ارتفاع اعلام شده؛ حداکثر باردهی و عمر اقتصادی را از درختان گردو تویسرکان شاهد خواهیم بود.

میوه ی گردو تویسرکان: گردو تویسرکان جزو درشت ترین گردوهای موجود در بازار است. این میوه به شکل بیضی با پوسته ی نازک چوبی است. که وزن آن به همراه پوسته به 16 گرم میرسد. رنگ مغز میوه روشن است و درصد چربی بالایی دارد. قیمت میوه درخت گردو تویسرکان نسبتا گران تر است. بنابراین سودآوری مالی از فروش آنها افزایش خواهد یافت. مصرف کنندگان این رقم را برای تهیه سالاد، غذا، دسر و کیک و شیرینی و... خریداری مینمایند.

خرید نهال گردو تویسرکان از نهالستان پالیزگردو چگونه است؟

در بخش قبل به طور کامل با مشخصات نهال گردو تویسرکان آشنا شدید. اگر قصد خرید نهال گردو تویسرکان را دارید. ابتدا باید بهترین نهالستان نهال گردو را بیابید. باید بدانید تمامی نهالستان های معتبر، نهال گردوی متناسب با کلیه نقاط کشورمان را تولید میکنند. بنابراین شما میتوانید از کلیه نهالستان های معتبر سرتاسر کشور، نهال گردوی تویسرکان را بخرید. پس از یافتن یک نهالستان مرحله ی بعدی بررسی مجوزهای معتبر و رسمی نهالستان است تا با خیال راحت خرید خود را به انجام برسانید.

نهالستان پالیزگردو بزرگترین نهالستان رسمی نهال گردو در شمال غربی کشور!

 نهالستان پالیزگردو؛ با بیش از نیم قرن تجربه بزرگترین نهالستان در شمال غربی کشورمان است. این مرکز با دریافت کلیه مجوزهای معتبر و رسمی اقدام به تولید و پرورش و فروش انواع نهال گردو؛ از جمله فروش نهال گردو تویسرکان نموده است. شما میتوانید با مشاوره ی رایگان با کارشناسان نهالستان معتبر پالیزگردو و ارائه اطلاعات منطقه و باغ خود؛ بهترین نهال گردو را برای باغ خود انتخاب کنید. توصیه میکنیم نهال گردوی تویسرکان را یک فصل قبل از کاشت، پیش خرید نمایید. به این ترتیب ریسک های ناشی از افزایش قیمت نهال گردو و یا کمیابی آن به حداقل خواهد رسید. سپس سفارش خود را ثبت نمایید. نهالستان پالیزگردو به همراه کلیه نهال های گردو، گواهی معتبر و ضمانتامه کتبی قابل پیگیری ارائه میدهد. همچنین هنگام ارسال نهال گردو؛ آنها را به صورت استاندارد بسته بندی نموده و سپس با استفاده از وسائل نقلیه باری متناسب برای باغداران محترم ارسال میکند. به این ترتیب ریسک های ناشی از شکستگی و یا بریدگی و حتی ابتلا به بیماری و آفت زدگی درختان؛ هنگام ارسال آنها به حداقل میرسد. با این حال؛ در صورت خرابی نهال گردو میتوانید آن را مرجوع نمایید.

دیگر خدمات ما در نهالستان بزرگ نهال گردوی پالیزگردو : خرید انواع نهال درخت گردو

اگر قصد دارید باغ گردوی خود را به وسیله باغداران حرفه ای ما احداث نمایید. لازم است درخواست خود را یک فصل پیش از کاشت نهال گردو ثبت نموده و نتایج آزمایش خاک باغ خود را برای ما ارسال فرمایید. متخصصین ما درخواست شما را بررسی نموده و در زمان مشخص در باغ شما حضور میابند. و سپس کلیه مراحل مرتبط با احداث باغ گردو را از 0 تا 100 به انجام میرسانند.

و اما اگر خود قصد راه اندازی باغ گردو را دارید. میتوانید از مشاوره رایگان ما در کلیه حوزه های نگهداری باغ گردو از جمله نحوه کاشت، آبیاری، کوددهی، آماده سازی خاک و... بهره ببرید. جهت پیش خرید و یا خرید نهال گردو تویسرکان؛ و کسب اطلاع از قیمت نهال گردو تویسرکان با ما تماس بگیرید.

تیم تخصصی گیاه شناسی و بیماری شناسی ما در پالیزگردو همه روزه آماده ارائه مشاوره در حوزه بیماری شناسی و آفت زدایی نهال گردو به صورت تلفنی؛ آنلاین و یا حضوری، به شما باغداران محترم میباشند.

اقدامات لازم پیش از کاشت نهال گردو تویسرکان

نهالستان گردو مهم ترین مرحله پیش از خرید نهال گردو و کاشت آن در باغ، آماده سازی خاک است. توصیه میکنیم خاک را یک فصل پیش از خرید نهال گردو به روش زیر آماده نمایید. اگر این مرحله به خوبی انجام شود. نهال ها به سرعت رشد نموده و به بلوغ میرسند. همچنین در افزایش سلامتی درختان و کاهش ابتلا به بیماری نیز موثر است. ازجمله مهم ترین اقداماتی که در هنگام آماده سازی خاک باید انجام دهید:

  • آزمایش خاک و آگاهی از جنس خاک؛ ph، شوری خاک و عناصر مورد نیاز درختان گردو.
  • شخم زدن و ترکیب نمودن لایه های خاک برای داشتن خاکی یکدست.
  • با توجه به نتایج آزمایش خاک، کمبود عناصر معدنی را با استفاده از کودهای شیمیایی جبران کنید.
  • زهکشی مناسب و آماده سازی چاله های کاشت نهال گردو.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در حوزه نحوه ی پرورش درختان گردو به سایت تخصصی ما به آدرس www.palizgerdo.com مراجعه نمایید.

شماره تماس مهندس سعید قاسمی (مدیریت پالیزگردو): 09141832393 



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : paliz

نهال گردوی اسرائیلی یکی از بهترین و پربارترین نهال های گردو در کشورمان است. این نهال اگر در شرایط مطلوب کاشته شود. میتواند باردهی بسیار عالی برای باغدار به همراه داشته باشد. از این رو توجه تمامی باغداران را به خود جلب نموده است. خرید نهال گردو اسرائیلی یک خرید اقتصادی است. چرا که شما با صرف هزینه ی اندکی، صاحب یک باغ پرمحصول با بازگشت سرمایه بسیار عالی خواهید بود. علاوه بر محصول دهی حداکثری، عمر اقتصادی بالا و مقاومت سرمایی و گرمایی نهال، آن را به یک رقم بسیار عالی برای کاشت در باغ شما تبدیل نموده است. البته باید پیش از خرید قیمت نهال گردو اسرائیلی از مطابقت آن با شرایط اقلیمی باغ خود اطمینان حاصل کنید. چراکه در صورت عدم تطابق، محصول دهی درخت تا نصف کاهش پیدا نموده و یا درختان به طور کامل میسوزند. اگر قصد راه اندازی باغ گردوی اقتصادی دارید. مطلب ما را از دست ندهید.

از باغ خود چه میدانید؟

این سوالی است که هر باغدار پیش از انتخاب و خرید نهال گردو اسرائیلی از خود بپرسد. آگاهی های شما شامل وضعیت آب و خاک؛ وضعیت آب وهوایی و اقلیمی منطقه؛ احتمال بروز سرمای زمستانه و یا بهاره و ارتفاع از سطح دریا است. درواقع این موارد اساسی ترین فاکتورها در انتخاب و خرید نهال میوه به شمار میروند. در ادامه هریک را به صورت دقیق بررسی میکنیم.

ارتفاع از سطح دریا:

 ابتدا باید بدانیم ارتفاع از سطح دریای منطقه ی ما چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال تنها کافیست نام شهر خود را در گوگل جستجو کنید. به این ترتیب ارتفاع از سطح دریای تقریبی محل باغ خود را خواهید دانست. همانطور که میدانید ارتفاع از سطح دریای موجود در سایت ها به صورت تقریبی در نظر گرفته میشود. از این رو برای آگاهی از ارتفاع دقیق منطقه تان میتوانید از گوگل ارث استفاده نمایید. ارتفاع از سطح دریا درواقع در برگیرنده عوامل بسیاری همچون میزان رطوبت هوا؛ بارندگی؛ حداقل و حداکثر گرما و... است.

لازم است بدانید ارتفاع از سطح دریای مطلوب نهال گردو اسرائیلی بین 0 تا 2000 متر است. پس از بررسی ارتفاع از سطح دریای منطقه خودتان آن را با ارتفاع مطلوب نهال گردو اسرائیلی مقایسه نمایید. فقط در صورت تطبیق این دو مقدار میتوانید نهال گردو اسرائیلی را در باغ خود بکارید.

احتمال بروز سرمای زمستانه یا بهاره:

حتما شما هم شنیده اید که محصول دهی یک باغ در اثر سرمای ناگهانی بهاره به طور کامل سوخته و تمامی زحمات باغدار محترم به هدر رفته است. باید بدانید که تاثیرات سوختن جوانه ها و کاهش محصول دهی درختان بین 2 تا 3 سال گریبان درختان میوه را خواهد گرفت. اگر باغ شما در منطقه ای با سابقه ی سرمازدگی پاییزه و یا بهاره قرار دارد. فقط و فقط از ارقام دیرگل برای کاشت در آن استفاده نمایید. ارقام دیرگل به علت شکوفه زنی در اواخر فروردین و یا اوایل اردیبهشت ماه، احتمال سوختن جوانه های آن ها در اثر سرماهای طولانی زمستان و یا سرمازدگی ناگهانی در اوایل فروردین به حداقل میرسد.

خوشبختانه نهال گردو اسرائیلی دیرگل است. بنابراین میتوانید آن را حتی در مناطقی با ریسک سرمای ناگهانی نیز بکارید.

وضعیت آب وهوایی و اقلیمی منطقه:

هریک از نهال ها با توجه به شرایط بافت چوبی و تحمل سرمایی و گرمایی که دارند. تنها قادر به تحمل بازه ی دمایی خاصی خواهند بود. سرمای بیش از حد و همچنین گرمای بیش از حد برای درختان بسیار مضر بوده و میتواند درختان را به کام مرگ بکشاند. معمولا در بخش اطلاعات هر نهال، بازه ی دمایی قابل تحمل آن مشخص میگردد. با آگاهی از حداقل و حداکثر دمای منطقه ی باغ خودتان؛ ارقام مناسب جهت کاشت در باغ خود را بیابید.

درخت گردوی اسرائیلی مقاومت سرمایی و گرمایی مطلوبی دارد. اما لازم است بدانید دماهای بیش از 45 درجه سانتیگراد در فصل تابستان و یا دماهای کمتر از 30- درجه سانتیگراد در فصل زمستان میتواند باعث نابودی درختان شما بشود.

وضعیت آب وخاک:

بررسی شرایط آب و خاک یکی مهم ترین و اساسی ترین اقدامات پیش از خرید نهال گردو اسرائیلی به شمار میرود. آگاهی از وضعیت آب یعنی کسب اطلاع از درصد شوری آب و دسترسی باغ به آب است. اگر در منطقه ای دورتر از رودخانه و یا منابع طبیعی آب قرار دارید. بهتر است از روش آبیاری قطره ای تحت فشار با منبع استفاده نمایید. برای کسب آگاهی از وضعیت خاک نیز باید قبل از کاشت نهال و در مرحله ی آماده سازی زمین؛ یک آزمایش خاک انجام دهید. به این ترتیب از نوع خاک، وجود عناصر معدنی در خاک، درصد شوری و  ph خاک و... آگاهی کسب کنید. شوری خاک برای کاشت نهال گردو اسرائیلی باید 4 میلی موس برسانتیمتر باشد. Ph خاک بین 5.6 تا 5.7 و جنس خاک باید نیمه سنگین شنی و رسمی و لومی باشد. عمق خاک نباید کمتر از 3 متر باشد، تا ریشه درختان به خوبی در خاک رشد نمایند.

هریک از درختان میوه نیازمند به مقادیر خاصی از عناصر هستند. آنها این عناصر را از خاک دریافت میکنند. عناصر موجود در شاخه درختان باید براساس جدول زیر باشد:

نام عنصر

مقدار مورد نیاز (برحسب وزن خشک)

نام عنصر

مقدار مورد نیاز  PPM

پتاسیم K

0 تا 1 درصد

منگنزMN

50 

کلسیم CA

0 تا 5 درصد

بورB

20

منیزیم MG

0 تا 2 درصد

مولبیدنMO

1-0

ازت N

1 تا 5 درصد

نیکلNI

1-0

گوگرد S

1-0 درصد

مسCU

6

فسفر P

2-0 درصد

آهنFE

100

 

 

رویZN

20

 

 

کلرCL

100

 

 شما با آگاهی از وضعیت خاک میتوانید با استفاده از کودهای شیمیایی میزان این عناصر را در خاک کنترل کنید. پس از کاشت نهال، دیگر از روش آزمایش خاک استفاده نمیشود. در این مواقع با نمونه برداری 100 برگ از درختان، از میزان وجود هر عنصر در خاک آگاه میشویم. به طور کلی درخت گردو اسرائیلی نیاز به 3 کود به صورت سالیانه و 4 کود به صورت پایه دارد. برای کسب اطلاع از هریک از کودهای مورد نیاز سالانه و پایه درخت گردو؛ میتوانید به مقاله ای با همین موضوع در سایت پالیزگردو www.palizgerdo.com مراجعه نمایید.

قیمت نهال گردوی شناسنامه دار

تا به این بخش با شرایط محیطی مطلوب برای کاشت نهال گردو اسرائیلی آشنا شدیم. در ادامه میخواهیم علت های اصلی خرید نهال گردو اسرائیلی را بررسی کنیم:

  • محصول دهی: زمانیکه صحبت از کاشت نهال و راه اندازی باغ میشود. مهم ترین دغدغه ی باغداران محترم؛ محصول دهی درختان است. طبیعتا هرچه محصول دهی درخت بیشتر باشد. درآمدزایی از باغ نیز بیشتر خواهد بود. لازم است بدانید که فراهم نمودن شرایط محیطی برای درختان، در میزان محصول دهی آن ها تاثیر مستقیم دارد. در اینصورت محصول دهی سالیانه درختان گردو اسرائیلی در سال بیش از 8 تن خواهد بود.
  • عمر اقتصادی: این عامل نیز یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب و خرید نهال گردوی میباشد. لازم است بدانید با کاشت نهال گردو اسرائیلی، این درخت تا 80 سال باردهی ویژه و حداکثری به همراه دارد. پس از پایان این زمان و ورود درخت به دوره ی کهنسالی؛ محصول دهی درخت با افت همراه خواهد بود.
  • شکل میوه: شکل و طعم و خواص میوه ها یکی از مهم ترین فاکتورهای مشتریان محصولات گردو است. میوه ی درخت گردو اسرائیلی با پوست چوبی حدود 10 گرم که بیشتر وزن آن را مغز تشکیل داده است. درصد چربی آن نسبتا زیاد بوده و شکل ظاهری آن بیضی است. پوسته ی کاغذی و شکستن آسان پوسته ی چوبی این محصول نیز یکی دیگر از دلایل خرید گردو اسرائیلی به حساب میاید. مردم معمولا از این میوه در خورشت ها و غذا، سالاد و انواع کیک و شیرینی استفاده مینمایند.

خرید انواع ارقام نهال گردو پیوندی جهادکشاورزی

نهال گردوی اسرائیلی برای اولین بار در کشور اسرائیل تولید شده و رفته رفته به علت کیفیت بالا و مطابقت با شرایط آب وهوایی در بیشتر مناطق کشورمان کاشته شده است. میوه های این رقم بسیار خوشمزه و پرطرفدار بوده و همین علت، راه اندازی باغ گردو را با درآمد عالی همراه میسازد. خرید نهال گردو اسرائیلی از نهالستان معتبر ریسک های خرید نهال خراب و یا بیمار را به حداقل میرساند.

نهالستان پالیزگردو با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی؛ بزرگترین نهالستان گردو در شمال غرب کشورمان است. این مرکز با تولید و ارسال نهال گردو به سرتاسر کشور جزو پیشگامان این عرصه به شمار میرود. نهالستان گردو پالیزگردو با دارا بودن کلیه مجوزها از جهاد کشاورزی؛ اقدام به تولید انواع نهال میوه؛ ارقام اصلاحی و ژنوتیپ ها نموده است. جهت افزایش رفاه حال باغداران محترم و کاهش ریسک های خرید؛ پالیزگردو به همراه کلیه نهال های گردو؛ ضمانتنامه کتبی معتبر و گواهی سلامت نهال ارائه میدهد.

برای کسب اطلاع از قیمت نهال گردو اسرائیلی و یا پیش خرید و خرید نهال گردو اسرائیلی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس : مهندس سعید قاسمی 09141832393 



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : paliz

نهال گردو پیوندی فرنور یکی از پرطرفدارترین نهال های گردو در کشورمان است. نهال گردو پیوندی فرنور، محصول کشور فرانسه است که امروزه مردم در اغلب مناطق از شمال تا جنوب آن را کاشته و از محصول دهی آن بهره مند میشوند. در این مطلب در نظر داریم 10 دلیل اصلی علاقه ی کشاورزان به قیمت نهال گردو فرنور پیوندی و کاشت آن در باغ را بررسی نماییم. پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

10 علت اصلی برای خرید نهال گردو پیوندی فرنور

  1. 1.      عمر اقتصادی درخت

درخت گردوی فرنور عمر اقتصادی برابر 100 سال دارد. یعنی با یکبار کاشت و نگهداری از درخت قادر است تا 100 سال محصول دهی با کیفیت و اقتصادی برای باغداران به همراه داشته باشد. هرچه شرایط نگهداری نهال مطلوب تر باشد. عمر اقتصادی آن افزایش میبابد. با یکبار خرید نهال گردو پیوندی فرنور و کاشت آن در باغ تا 100 سال نیازی به خرید نهال دیگری ندارید. پس از پایان عمر اقتصادی درخت نیز محصول دهی ادامه میابد اما میزان باردهی، با افت چشمگیری همراه خواهد بود. و میوه های درخت برای عرضه در بازار مناسب نیست.

  1. 2.      حداکثر محصول دهی درخت

محصول دهی درخت گردو پیوندی فرنور فوق العاده است. این رقم در دسته ی درختان پرمحصول قرار دارد. در سالهای ابتدای نهال قادر است به ازای هر هکتار تا 1 تن محصول دهی داشته باشد. با رسیدن به سن بلوغ این مقدار به 8 تن در هکتار خواهد رسید. نحوه ی آبیاری درختان و شرایط دمایی و ارتفاع از سطح دریا در عمر اقتصادی و محصول دهی درختان تاثیرگذار است. به همین دلیل توصیه میکنیم آبیاری درختان را به صورت منظم و با استفاده از روش آبیاری تحت فشار بابلر انجام دهید.

  1. 3.      قدرت رشد درخت

یکی دیگر از دلایل خرید نهال گردو پیوندی فرنور؛ قدرت رشد درختان است. درختان این رقم بسیار تنومند بوده و قدرت رشد آنها بسیار بالا است. از این رو مقاومت سرمایی و گرمایی نهال گردو پیوندی فرنور بیشتر از سایر درختان است. همچنین به علت دیرگل بودن میتوان از این رقم، حتی در مناطقی با زمستان های طولانی و یا با احتمال سرماهای ناگهانی بهاره نیز استفاده نمود.

  1. 4.      شکل میوه

میوه ی گردو پیوندی فرنور بسیار خوشمزه و پرطرفدار است. وزن میوه به همراه پوسته ی چوبی آن به 13 گرم میرسد. شکل آن تقریبا گرد است و پوسته برجسته ای دارد. پوسته چوبی بسیار نازک بوده و در اصطلاح کاغذی است. با شکستن آن به مغز میوه میرسیم که بیشتر وزن آن را تشکیل داده است. رنگ مغز میوه روشن است.

  1. 5.      درصد چربی مغز میوه

مغز میوه ی گردو پیوندی فرنور دارای 57 درصد چربی است. از این رو میتوان آن را در غذا، خورشت؛ سالاد، شیرینی و کیک استفاده نمود.

  1. 6.      تحمل خشکی درخت

درخت گردو پیوندی فرنور تحمل خشکی بسیار بالایی دارد. از این رو نیاز به آبیاری آن کاهش یافته در نتیجه در هزینه های باغداری صرفه جویی میشود. برای ابیاری این رقم بهتر است هر 7 تا 10 روز یکبار درختان را آبیاری کنید. بهترین زمان آبیاری در اوایل صبح و در سایه انداز درخت است. استفاده از روش های نوین آبیاری علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، به کاهش هزینه های آبیاری، سهولت در آبیاری و جلوگیری از گسترش بیماری ها در سطح باغ میشود. همچنین میتوان آبیاری را تحت کنترل خود درآورده و در فصل بهار و تابستان با افزودن قطره چکان آبیاری را افزایش داده و در فصل پاییز و زمستان آبیاری را کاهش دهید.

  1. 7.      ارتفاع از سطح دریا

یکی از مهم ترین دلایل خرید نهال گردو پیوندی فرنور؛ مطابقت این نهال با بیشتر ارتفاع های از سطح دریا در کشورمان است. بازه ی ارتفاعی این رقم بین 0 تا 3000 متر است که تقریبا بیشتر مناطق کشورمان در این ارتفاع قرار دارند. برای اطمینان از ارتفاع از سطح دریای منطقه خودتان میتوانید نام شهر خود را در مرورگر جستجو نموده و یا از گوگل ارث استفاده نمایید. توجه داشته باشید، فقط و فقط در صورت تطابق ارتفاع از سطح دریای منطقه تان با ارتفاع مطلوب نهال میتوانید این نهال را در باغ خود بکارید.

  1. 8.      شروع محصول دهی

درخت گردو پیوندی فرنور جزو معدود درختانی است که محصول دهی خود را از اوایل کاشت آغاز میکند. با کاشت این رقم در باغتان میتوانید حتی در سال اول محصول گردو برداشت نمایید. اما همانطور که میدانید درختان با رسیدن به سن بلوغ به محصول دهی حداکثری میرسند. درخت گردو پیوندی فرنور 3 سال پس از کاشت به سن بلوغ میرسد.

  1. 9.      نیاز سرمایی

نیاز سرمایی درخت گردو پیوندی فرنور بین 700 تا 1500 ساعت قرار گیری در دمای زیر 7 درجه سانتیگراد است. آب وهوای بیشتر مناطق در کشورمان قادر برطرف سازی این نیاز درختان خواهند بود. درختانی که دوره ی سرمایی را به خوبی پشت سر گذاشته باشند. در فصل بهار جوانه زنی آن ها افزایش میابد.

  1. 10.  مقاومت در برابر آفات

به طورکلی مقاومت بالای نهال در برابر آفات و بیماری ها؛ ریسک ابتلا به بیماری و آفات در درختان را کاهش داده؛ از طرفی هزینه های نگهداری و درمان درختان به حداقل میرسد. نهال گردو پیوندی فرنور در برابر آفات مقاومت بسیار بالایی دارد. البته باید به تغذیه مناسب درختان و سمپاشی سالیانه آنها توجه شود.

روش های شناسایی نهالستان نهال گردوی معتبر برای خرید نهال گردو لیبل دار جهاد کشاورزی

شناخت یک نهالستان نهال گردو کار پیچیده و دشواری نیست. برخی از باغداران محترم علاقه مند به خرید نهال گردو پیوندی فرنور از نهالستان نزدیک به باغ خود هستند. اما لازم است بدانید؛ دوری یا نزدیکی یک نهالستان امر حائز اهمیتی نیست. آنچه که مهم است، کیفیت و سلامت نهال ها و رشد مناسب آنهاست که در هنگام خرید نهال گردو پیوندی فرنور باید به آنها توجه شود.

روش شناخت نهالستان معتبر: 

  • مجوزهای نهالستان: مجوزهای لازم جهت فعالیت، گواهینامه معتبر و رسمی؛ شناسنامه معتبر و گواهی رسمی که باید از جهاد کشاورزی دریافت شوند.
  • سابقه و مشتریان راضی: با جستجو از سابقه ی نهالستان و باغداران محترمی که از آن خرید نموده اند. از این موضوع آگاه خواهیم شد.
  • کیفیت و سلامت نهال ها: با بررسی نهال ها، هرگونه تغییر شکل و رنگ و یا وجود حشرات را روی آنها مهم تلقی نموده و از عدم وجود آفات و بیماری ها در نهال اطمینان حاصل مینماییم.
  • استفاده از دانش روز و تجهیزات پیشرفته برای تولید نهال: به این ترتیب تمامی نهال های تولیدی با بیشتر شرایط آب وهوایی در کشورمان سازگار میباشد.
  • ارائه گواهی سلامت نهال و ضمانتامه کتبی به همراه نهال: با این کار؛ ریسک های ناشی از خرید نهال گردو پیوندی فرنور را به حداقل میرسانیم.
  • ارائه مشاوره: نهالستان های نهال گردوی معتبر معمولا با ارائه ی مشاوره پیش از خرید، نهال های گردوی مناسب جهت کاشت در باغ شما را معرفی نموده و یا میتوانید از قیمت نهال گردو پیوندی فرنور آگاه شوید. پس از خرید نهال گردو پیوندی فرنور نیز با پشتیبانی و ارائه مشاوره به تمامی سوالات شما باغداران محترم پاسخ میدهند.

چرا از نهالستان پالیزگردو، نهال گردو پیوندی فرنور بخرم؟

خرید انواع ارقام پیوندی نهال گردو از نهالستان پالیزگردو با بیش از نیم قرن تجربه بزرگترین و مجهزترین نهالستان در شمال شرقی کشورمان است. این نهالستان نهال گردو، تمامی مجوزهای لازم را از جهاد کشاورزی دریافت نموده و در حوزه ی تولید و فروش انواع ارقام نهال میوه از جمله فروش نهال گردو پیوندی فرنور جزو پیشتازان است. پالیزگردو تمامی مراحل تولید و پرورش نهال را با استفاده از تجهیزات پیشرفته و با توجه به دانش روز تولید نموده و ارقام اصلاحی و پیوندی و همچنین ژنوتیپ ها در این مرکز دارای سازگاری 100 درصدی در ارتفاع از سطح دریای اعلام شده و آب و هوای و شرایط اقلیمی در بیشتر نقاط کشورمان هستند. از این رو پالیزگردو به همراه کلیه نهال های تولید خود، گواهی معتبر و ضمانتنامه کتبی و قابل پیگیری ارائه میدهد.

از سایر خدمات پالیزگردو میتوان به ارائه مشاوره 100 درصد رایگان پیش از خرید نهال گردو پیوندی فرنور و همچنین مشاوره در حوزه نحوه راه اندازی باغ گردو میباشد.

جهت کسب اطلاع از قیمت نهال گردو پیوندی فرنور و یا پیش خرید و خرید نهال؛ به سایت ما به آدرس www.palizgerdo.com مراجعه نموده و یا از طریق تماس تلفنی و یا در شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس : مهندس سعید قاسمی 09141832393 

 



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : paliz

نهال گردوی ژنوتیپ برتر یکی از بهترین نهال های گردو در کشور ایران است. این رقم که توسط متخصصین ایرانی تولید و اصلاح شده و برای کاشت در اکثر نقاط کشور آماده سازی شده است. امروز به یکی از پرطرفدارترین نهال گردو؛ در صدر لیست خرید نهال گردو تبدیل شده است. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی نهال گردو ژنوتیپ برتر پرداخته و سپس نحوه ی قیمت نهال گردو ژنوتیپ برتر و ارسال آن را با یکدیگر بررسی کنیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

آیا نهال گردو ژنوتیپ برتر را در همه شهرها میتوان کاشت؟

بله! نهال گردوی ژنوتیپ برتر یک رقم با سازگاری بسیار بالا در نقاط گرمسیری و سردسیری کشور است. این رقم که برای اولین بار توسط متخصصین گیاه شناسی کشور ایران تولید و عرضه شده است. امروز به یکی از سازگارترین ارقام نهال گردو در کشورمان تبدیل شده است.

ارتفاع از سطح دریا برای کاشت نهال گردو ژنوتیپ برتر بین 0 تا 3000 متر است. تقریبا بیشتر مناطق در کشورمان در این بازه ی ارتفاعی قرار دارند. با توجه به قدرت رشد درخت و تحمل سرمایی و گرمایی آن خواهیم دریافت که خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر و کاشت آن در تمامی مناطق از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشورمان امکان پذیر است.

ویژگی های اصلی نهال گردو ژنوتیپ برتر

قدرت رشد درخت گردو ژنوتیپ برتر

نهال گردو ژنوتیپ برتر تحمل خشکی بسیار بالا و مقاومت بسیار عالی در برابر بیماری ها و آفات دارد. این رقم قدرت رشد بسیار عالی داشته و قادر است تا 4 متر رشد کند. این مورد هزینه های ناشی از نگهداری؛ سمپاشی و کوددهی و هزینه های برداشت محصولات و همچنین ریسک های ناشی از بیماری و آفت زدگی و مرگ درختان را کاهش میدهد.

محصول دهی و عمر اقتصادی درخت گردو ژنوتیپ برتر

درخت گردو ژنوتیپ برتر در 1 سالگی شروع به محصول دهی میکند. اما محصول دهی آن کمتر با کیفیت پایین تر است. با رسیدن به سن 5 سالگی که سن بلوغ درختان است. محصول دهی درخت به میزان حداکثری خود یعنی 8 تن در هکتار میرسد. دستیابی به محصول دهی حداکثری؛ نیازمند رسیدگی کافی و آبیاری درختان است. درخت این محصول دهی بینظیر را بین 150 تا 200 سال ادامه خواهد داد. جالب است بدانید درخت گردو ژنوتیپ برتر تا 2 برابر بیشتر از سایر درختان گردو عمر خواهد نمود. و این مورد هزینه های ناشی از خرید نهال گردو را به حداقل خواهد رساند.

میوه گردوی ژنوتیپ برتر

میوه های نهال گردو ژنوتیپ برتر بسیار باکیفیت و خوشمزه؛ با درصد چربی بالا هستند. گردوی ژنوتیپ برتر به همراه پوسته ی چوبی به طور میانگین 13 گرم وزن دارد. وزن خالص مغز 6.3 گرم است. شکل میوه تخم مرغی و رنگ آن سفید شیری است. پوسته ی چوبی آن بسیار نازک بوده و به راحتی جدا میشود. این میوه توسط مصرف کنندگان برای مصارفی همچون تهیه غذا، سالاد؛ کیک و شیرینی و یا دسر و مصرف در آجیل خریداری میشود.

خرید انواع ارقام نهال گردو لیبل دار جهادکشاورزی

در هر شهری که قرار دارید؛ از جمله شهرهای شمالی و یا جنوبی؛ باید به دنبال خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر از نهالستان های معتبر گردو باشید. چرا که تنها در این صورت است که ریسک های ناشی از خرید نهال گردو به حداقل میرسد. اما دلیل این کار چیست؟

  • بسیاری از باغداران اذعان نموده اند که نهالی که از نهالستان فاقد مجوز خریداری نموده اند با رقم انتخابی ایشان یکسان نبوده است.

در مقابل؛ نهالستان های معتبر به علت دریافت مجوزهای رسمی از جهاد کشاورزی؛ در صورت هرگونه تخلف مجوز ایشان باطل خواهد شد. بنابراین در انتخاب و فروش نهال گردو توجه کافی به خرج میدهند.

  • نهال های دریافت شده از نهالستان های غیر رسمی بیمار و یا آفت زده و حتی دچار شکستگی و یا بریدگی بوده اند.

نهالستان های معتبر در تمامی مراحل فروش و ارسال نهال گردو؛ نهال ها را گارانتی مینمایند. ارسال گواهی سلامت و ضمانتنامه کتبی توسط نهالستان معتبر نهال گردو؛ در صورت خرابی نهال، وجود بیماری و یا آفت میتوانید نهال های گردو را مرجوع کنید.

همچنین نهالستان ها وظیفه دارند نهال های گردو را به صورت استاندارد بسته بندی نموده و با وسایل حمل و نقل اصولی ارسال نمایند، تا کمتری آسیب به درختان وارد شود.

  • نهالستان های تقلبی؛ نهال ها را با قیمت بالاتر به فروش میرسانند.

متاسفانه به علت عدم نظارت بر فروش نهال گردو توسط نهالستان های تقلبی؛ نهال ها را به قیمت بالاتر از ارزش واقعی به فروش میرسانند. این در حالی است که جهاد کشاورزی خود به صورت مستقیم در قیمت نهال گردو در نهالستان های معتبر نظارت دارد.

  • نهالی که از نهالستان غیر رسمی خریداری نموده ایم رشد نمیکند.

عدم رشد نهال؛ دلایل متعددی میتواند داشته باشد؛ بیماری؛ وجود آفات از دلایل اولیه و از همه مهم تر عدم تطابق نهال با منطقه ی کاشت میتواند از مهم ترین دلایل عدم رشد نهال باشد. حتی اگر بهترین نهال گردو را خریداری نموده باشید؛ در صورت عدم تطابق آن رقم با منطقه ی باغ شما؛ قادر به رشد و محصول دهی در آن نخواهد بود.

از این رو؛ نهالستان های معتبر پیش از فروش نهال گردو؛ با مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات منطقه و باغ؛ بهترین نهال گردو را برای کاشت در باغ شما معرفی مینمایند.

معرفی نهالستان پالیزگردو؛ بزرگترین نهالستان رسمی گردو در شمال غرب کشور

نهالستان تخصصی نهال گردوی پالیزگردو با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی، بزرگترین نهالستان نهال گردو در شمال غرب کشورمان است. این مرکز با استفاده از به روزترین امکانات و تجهیزات پیشرفته و با بهره گیری از دانش روز کشاورزی، اقدام به تولید و فروش انواع نهال گردو از جمله فروش نهال گردو ژنوتیپ برتر نموده است. نهال های فروخته شده توسط این مرکز همگی به همراه گواهی معتبر و ضمانتنامه کتبی ارائه میشود. علاوه بر فروش نهال گردو؛ پالیزگردو اقدام به ارائه مشاوره 100 در 100 رایگان در حوزه خرید نهال گردو و یا نحوه ی کاشت و راه اندازی باغ گردو مینماید. تا باغداران محترم بتوانند بهترین باغ گردو را پرورش دهند.

از سایر خدمات این مرکز؛ احداث باغ گردو به صورت حضوری در شهر شما است. در صورت ثبت درخواست احداث باغ گردو توسط شما باغداران محترم، درخواست شما توسط کارشناسان پالیزگردو بررسی شده و متخصصین باغداری ما در زمان معین در باغ شما حضور میابند.

یکی دیگر از خدمات تخصصی و ویژه در پالیزگردو؛ ارائه مشاوره بیماری شناسی و آفت زدایی به همراه ارائه راهکار در باغ است. شما میتوانید کلیه سوالات خود را از متخصصین گیاه شناسی و بیماری شناسی پالیزگردو به صورت تلفنی؛ آنلاین و یا حضوری بپرسید.

معتبر ترین نهالستان گردو

نهال گردو ژنوتیپ برتر یکی از بهترین نهال های گردو برای کاشت در اکثر نقاط کشورمان است. این نهال قادر است سرمای منطقه و حتی گرمای بیش از حد مناطق جنوبی کشور را به خوبی تحمل نموده و به حداکثر محصول دهی دست یابد. عمر اقتصادی بالا و محصول دهی بسیار عالی دو عامل اصلی در خرید نهال گردوی ژنوتیپ برتر به حساب میاید. از طرفی میوه های این رقم دارای وزن بالا و درصد چربی زیادی هستند که بسیار مورد علاقه ی خریداران است. از سایر ویژگی های این رقم خودسازگاری و عدم نیاز به کاشت رقم گردوی گرده زا در باغ است. اگرچه در برخی از منابع توصیه میشود؛ کاشت رقم گرده زا در افزایش محصول دهی درختان گردو تاثیر گذار است. قدرت رشد این درخت بینظیر است و قادر است در برابر خشکی مقاومت بسیار عالی از خود نشان دهد. به طور کلی، اگر قصد خرید بهترین نهال گردو در شهرتان را دارید. توصیه ی ما به شما خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر است.

سایت پالیزگردو www.palizgerdo.com

شماره تماس با آقای سعید قاسمی (مدیریت پالیزگردو):09141832393 



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : paliz

نهال گردو چندلر از دیرباز تا کنون یکی از بهترین و شناخته شده ترین ارقام گردو به شمار میرود. این رقم در بیشتر مناطق کشورمان کاشته شده و محصول دهی بسیار عالی به همراه دارد. نهال گردو چندلر با قابلیت سازگاری بالا و محصول دهی فراوانی که دارد. بهترین انتخاب برای شما به شمار میرود. همانطور که میدانید نحوه ی پرورش و رسیدگی به ارقام مختلف درختان با یکدیگر متفاوت است. بنابراین برای رسیدن به محصول دهی حداکثری هر رقم؛ باید اطلاعات کافی از شرایط کاشت نهال، نحوه ی کاشت نهال، قابلیت سازگاری و حداکثر و حداقل دمای قابل تحمل و ارتفاع از سطح دریای نهال و... جمع آوری نماییم. برای اینکه بدانید آیا میتوانید نهال گردو چندلر را در باغ خود بکارید یا خیر. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

قیمت نهال گردو چندلر

نهال گردو چندلر یکی از نام آشنا ترین ارقام گردو در کشورمان است. جالب است بدانید که این نهال برای اولین بار توسط دانشگاه کالیفرنیا معرفی شد. علت نام گذاری آن، بزرگداشت جناب آقای دبلیو. اچ. چندلر از اساتید گیاه شناسی در همین دانشگاه که در تولید این رقم نقش ویژه‌ای ایفا نمود، میباشد. این رقم با سازگاری بسیار عالی و محصول دهی بینظیری که دارد، توجه باغداران فراوانی را به خود معطوف نموده است. در این بخش به مهم ترین ویژگی های نهال گردو چندلر؛ اشاره مینماییم:

حداکثر محصول دهی:

محصول دهی این رقم شما را شگفت زده خواهد کرد. نهال گردو چندلر در شرایط نگهداری مطلوب قادر است بین 6 تا 7 تن باردهی به همراه داشته باشد. عوامل بیشماری در حداکثر محصول دهی درختان تاثیرگذارند. از جمله:

  • ارتفاع از سطح دریا: مهم ترین عامل تاثیرگذار در محصول دهی درختان است. در صورت عدم تطابق این مقدار با ارتفاع مطلوب نهال؛ درختان در کمتر از 2 الی 3 سال پس از کاشت به طور کامل میسوزند.
  • سرما و گرمای منطقه و میزان رطوبت: اگر سرمای منطقه بیشتر از تحمل درختان باشد؛ محصول دهی درختان کاهش میابد. برخی از جوانه ها در اثر سرمازگی سوخته و یا به طور کامل درخت در اثر سرما میمرد. رطوبت بیش از حد نیز برای برخی از ارقام غیر قابل تحمل بوده و عامل بروز بیماری های قارچی در ریشه میشود. این رقم تحمل نسبتا خوبی در برابر خشکی از خود نشان میدهد. این مورد، کاشت نهال گردو چندلر را حتی در مناطق با بارندگی کمتر نیز امکان پذیر میکند.
  • آبیاری: از همه مهم تر آبیاری منظم و حتی نحوه ی آبیاری نیز میتواند در حداکثر باردهی درختان تاثیرگذار باشند. برای مثال با آبیاری دیمی، محصول دهی درختان نصف خواهد شد. استفاده از روش آبیاری تحت فشار میتواند علاوه بر افزایش محصول دهی در درختان؛ با آبیاری هدفمند؛ در مصرف آب نیز صرفه جویی نموده و با توجه به نیاز درخت در هرفصل میتوانید آبیاری را کنترل نمایید. آبیاری قطره‌ای مانع از گسترش بیماری ها در سرتا سر باغ خواهد شد. همچنین در این روش به علت عدم جریان آب در سرتاسر باغ، رشد علف های هرز نیز به حداقل میرسد.
  • سن درخت: درختانی که هنوز به سن بلوغ نرسیده اند و یا دوره ی کهنسالی را میگذرانند؛ محصول دهی کمتری دارند. درختان گردو چندلر بیشترین محصول دهی را معمولا در سنین بلوغ و پس از آن تا رسیدن به دوره ی کهنسالی تجربه میکنند.

عمر اقتصادی:

نهال گردوی چندلر به نهالی برای یک عمر شهرت دارد. یعنی با یکبار کاشت این رقم تا 100 سال محصول با کیفیت برای باغدار به همراه دارد. البته تمامی عواملی که در بخش حداکثر محصول دهی به آن ها اشاره شد. در عمر اقتصادی نهال نیز تاثیرگذارند.

شکل میوه:

میوه ی گردوی چندلر دارای پوسته ی چوبی بیضی شکل و نازکی است. که با شکستن آن به مغز سفیدرنگ آن میرسیم. لازم است بدانید، گردوی چندلر درصد چربی بالایی دارد. وزن هرگردو در حدود 15 گرم است که 10 گرم از آن، وزن مغز گردو است. میوه ی گردوی چندلر خاصیت فراوانی دارد. و برای خشکبار همچون آجیل و یا استفاده در غذا و سالاد و کیک و... بسیار مناسب است.

مقاومت در برابر بیماری ها و آفات:

به علت مقاومت بسیار بالای نهال گردوی چندلر در برابر بیماری ها و آفات؛ ریسک های ناشی از آسیب به درخت در دوره ی رشد به حداقل میرسد. همچنین در هزینه های اضافی سمپاشی و نگهداری نیز صرفه جویی میشود.

قدرت رشد درخت:

درخت گردوی چندلر یک درخت تنومند با قامتی نیمه راست است. این رقم تا رسیدن به دوره ی کهنسالی قادر است تا ارتفاع 5 متر نیز رشد کند. البته تمامی مواردی که در حداکثر محصول دهی نهال به آن اشاره شد. در ارتفاع درختان چندلر نیز موثر است.

خرید انواع ارقام نهال گردو لیبل دار جهادکشاورزی

برای رشد و محصول دهی بهتر نهال گردو چندلر لازم است تا شرایط محیطی ویژه را برای آن فراهم آوریم. مهم ترین فاکتورها در این مرحله:

  1. 1.      آزمایش خاک:

پیش از خرید نهال گردو چندلر؛ حتما باید یک نمونه خاک از بخش های مختلف زمین باغ خود و لایه های رویی و زیرین آن برداشته و برای آزمایشگاه مخصوص خاک، نزدیک محل باغ خود ارسال نمایید. این آزمایش در واقع تمامی ویژگی ها و کیفیت خاک شما را تعیین میکند. مثل

  • میزان شوری: 4 میلی موس برسانتیمتر.
  • میزان اسیدی یا بازی بودن خاک (ph): ph مناسب خاک باید بین 5.6 تا 5.7 باشد.
  • جنس خاک: خاک های نیمه سنگین شنی؛ رسی و لومی به علت حفظ بهتر رطوبت؛ برای کاشت این رقم مناسب ترند. وجود عمق خاک حداقل 3 متر برای رشد بهتر ریشه مناسب است.
  • عناصر موجود در خاک: به طور کلی درختان گردو چندلر 14 عنصر از خاک میگیرد. پتاسیم 0-1 درصد برحسب وزن خشک؛ کلسیم 0-5 درصد برحسب وزن خشک؛ منیزیم 0-2 درصد برحسب وزن خشک؛ منگنز 50 ppm؛ بور 20 ppm؛ ازت 1-5 درصد برحسب وزن خشک؛ مولبیدن 0-1 ppm؛ نیکل 0-1 ppm، مس 6 ppm؛ آهن 100 ppm، روی 20 ppm؛ گوگرد 0-1 درصد برحسب وزن خشک؛ کلر 100 ppm؛ فسفر 0-2 درصد برحسب وزن خشک.
  • و غیره.

تمامی این فاکتورها در راه اندازی باغ گردوی چندلر تاثیر مستقیم دارند. پس از دریافت نتایج خاک باید شرایط خاک را برای رشد نهال خود فراهم نمایید.

1.1. شخم زدن و ترکیب خاک: شما باید تمامی بخش های مختلف خاک را با یکدیگر ترکیب کنید تا خاک یکدست شود. لایه های سخت خاک را بشکنید تا ریشه ها راحت تر بتوانند در خاک رشد کنند. خاک را به خوبی شخم بزنید تا تهویه هوا در آن بهتر انجام شده و پس از آبیاری آب به راحتی تخلیه شود.

1.2. کوددهی: با توجه به کمبودهای موجود در خاک لازم است. با استفاده از کودهای مناسب؛ کمبودهای عناصر در خاک خود را جبران نمایید. کودهای مورد نیاز پیش از کاشت نهال گردو چندلر:

  • پتاسیم: این عنصر را با توجه به رسی بودن خاک به آن اضافه میکنیم. مقدار پتاسیم با رسی بودن خاک نسبت مستقیم دارد. یعنی هرچه خاک رسی تر باشد؛ باید به آن پتاسیم بیشتری بیفزاییم. به طور کلی 200 تا 400 کیلوگرم به ازای هر هکتار پتاسیم به خاک بیافزایید. کودهای پتاسیمی به صورت پتاسیم سولفات و پتاسیم کلراید به خاک اضافه میکنیم.
  • کلسیم: از‌این عنصر بیشتر در خاک های اسیدی و ترش استفاده نماییم. براساس میزان فقر کلسیم باید آهک به خاک اضافه کنیم. البته باید در مصرف آهک دقت کنید. وجود بیش از حد آهک؛ از جذب سایر عناصر جلوگیری میکند.
  • منیزیم: وجود این عنصر با توجه به میزان کمبود آن در خاک تعیین میشود. اگر خاک شما فاقد منیزیم است باید به ازای هرهکتار بین 300 تا 500 کیلوگرم منیزیم به خاک بیافزایید. اگر خاک شما اسیدی است بهتر است از کودهای منیزیم اکسید و در خاک های بازی از کودهای منیزیم سولفات و یا منیزیم اکسید و منیزیم سولفات به صورت همزمان استفاده کنیم.
  • فسفر: هرچه خاک شما اسیدی تر باشد نیاز به کود فسفری بیشتری دارد. در خاکهای اسیدی در هرهکتار بین 200 تا 300 کیلوگرم فسفر در ترکیب پنتوکسید فسفر به خاک اضافه کنید. در خاک های قلیایی به ازای هر هکتار بین 100 تا 200 کیلوگرم کود سوپرفسفات به خاک اضافه کنید.
  • کودآلی: این کودها را باید به همراه 40 تا 60 تن کود آلی به ازای هر هکتار به خاک اضافه کنید. کودآلی را در عمق کمتر از 25 سانتیمتری به خاک اضافه کنیم.

1.3. ایجاد چاله کاشت: چاله های کاشت را نیز باید یک فصل قبل از کاشت نهال گردو چندلر آماده کنید. عمق و قطر هر چاله باید بین 30 تا 60 سانتیمتر باشد تا ریشه ها در هنگام کاشت با دیواره ها برخورد نکند.

ارتفاع از سطح دریا:

اگر میخواهید بهترین باردهی را از نهال گردوی چندلر تجربه کنید به شما توصیه میکنیم آن را در ارتفاع 400 تا 1500 متر از سطح دریا بکارید. ارتفاع از سطح دریا درواقع دربرگیرنده ی فاکتورهای بسیار مهمی از جمله حداکثر سرما و گرمای هوا؛ احتمال بروز سرمازدگی؛ میزان بارندگی و روزهای برف و یخبندان و حتی برخی از ویژگیهای خاک و... میباشد.

برای کسب اطلاع از ارتفاع از سطح دریای منطقه ی خودتان؛ فقط کافیست عبارت "ارتفاع از سطح دریای شهر میاندواب" را در مرورگر جستجو نمایید و به جای کلمه ی میاندوآب؛ نام شهر خود را قرار دهید. با آگاهی از ارتفاع از سطح دریای منطقه ی خودتان میتوانید بهترین نهال گردو برای کاشت در شهرتان را بیابید.

فاصله کاشت:

فاصله ی کاشت نهال گردو چندلر از این رو بسیار حائز اهمیت است. که درختان برای رشد بهتر نیاز به دریافت نور کافی و دریافت اکسیژن برای تنفس و انجام عملیات فتوسنتز از آسمان و همچنین نیاز به دریافت آب کافی و مواد معدنی از خاک هستند. فاصله ی کاشت درختان درواقع با توجه به میزان گسترش شاخه ها و ریشه های آن در دوره بلوغ تا کهنسالی در نظر گرفته میشود. باید فاصله به گونه‌ای باشد که امکان دریافت نور خورشید توسط تمامی شاخه ها فراهم شود. و شاخه ها مزاحمتی برای یکدیگر ایجاد ننمایند. از طرف دیگر با تغذیه ی ریشه ها از منابع خاک، دچار فقر نشده و تغذیه ی درختان با اختلال مواجه نشود.

بنابراین بهترین فاصله برای کاشت نهال گردوی چندلر 5 در 7 متر مربع است. اگر باغ شما در زمینی شیب دار با شیب جنوبی باشد میتوانید این فاصله را به 5 در 6 متر کاهش دهید.

ایجاد فاصله ی کاشت مزایای دیگری همچون:

  • سهولت در برداشت میوه
  • سهولت در تردد ماشین آلات کشاورزی
  • استفاده از ضرفیت حداکثری باغ
  • و...

نیاز سرمایی:

درختان گردو چندلر برای رسیدن به حداکثر باردهی نیاز به عبور از یک دوره ی سرمایی 600 تا 800 ساعته دارند. در‌این دوره ی سرمایی و در فصل پاییز و زمستان دمای هوا باید بین 5 الی 10 درجه سانتیگراد باشد. پس از‌این دوره و با بیدار شدن درخت از خواب زمستانی، درخت وارد مرحله ی جدید میشود.

آبیاری:

بهتر است آبیاری را به ساعات ابتدایی روز موکول کنید. اگر از روش آبیاری قطره‌ای استفاده میکنید؛ قطره چکان ها را به تعداد مناسب و در سایه انداز درخت قرار دهید. به صورت متوسط نهال گردو چندلر هر 7 الی 10 روزیکبار به آبیاری نیاز دارد. آبیاری سالیانه آن به طور میانگین 7000 تا 10000 متر مکعب در هکتار است. البته با استفاده از روش آبیاری قطره‌ای این مقدار به 5 تا 7 هزار مترمکعب در هکتار کاهش میابد.

میزان آّبیاری درختان به عوامل زیر بستگی دارد:

  • میزان بارندگی
  • فصل آبیاری (در پاییز و زمستان کاهش و در بهار و تابستان افزایش)
  • سن درخت
  • روش آبیاری (روش آبیاری غرقابی هدر رفت آب بیشتری دارد.)

گرده افشان:

کاشت رقم گرده افشان در باغ؛ در میزان محصول دهی درختان تاثیر مهم و جدی دارد. اگر رقم گرده افشان با رقم اصلی سازگاری نداشته باشد؛ حتی میتواند باعث توقف محصول دهی درخت شود.

 بهترین رقم گرده افشان برای نهال گردو چندلر:

  • نهال گردو فرانکت
  • نهال گردو rdm

معمولا به ازای هر 10 اصله از نهال رقم اصلی، 1 اصله از نهال گرده افشان در باغ میکاریم.

خرید نهال گردو چندلر

پس از بررسی شرایط رشد مطلوب نهال گردوی چندلر و تطابق آن با شرایط منطقه و باغتان و فراهم آوری هرآنچه که نهال برای رشد بهتر به آن نیازمند است. نوبت به خرید نهال گردو چندلر میرسد. برای خرید نهال گردو چندلر ابتدا باید یک نهالستان معتبر و دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی را بیابید. اینکه نهالستان نهال گردو در شهر شما قرار دارد یا خیر؛ موضوع مهمی نیست. نکته ی مهم پرورش نهال گردوی سالم و قدرتمند برای کاشت در باغ است. نهالستان های معتبر معمولا به همراه نهال ها، گواهی سلامت و ضمانتنامه کتبی معتبر ارائه میدهد. این موضوع میتواند ریسک های ناشی از خرید نهال گردو چندلر را تا حدودی کاهش دهد. پس از انتخاب نهالستان مناسب؛ جهت دریافت مشاوره، کسب اطلاع از قیمت نهال گردو چندلر و پیش خرید و یا خرید با آنها تماس بگیرید. نهالستان ها معمولا با توجه به شرایط اقلیمی در منطقه شما؛ بهترین نهال گردو در شهر شما را معرفی مینمایند. توصیه میکنیم، نهال ها را یک فصل قبل از کاشت؛ پیش خرید نمایید. به این ترتیب ریسک های ناشی از فقدان و یا افزایش قیمت نهال گردو چندلر به حداقل میرسد. سپس در فصل کاشت مناسب نهال را بکارید.

نهالستان پالیزگردو، با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی بزرگترین و مجهزترین نهالستان نهال گردو در شمال غربی کشور است. این نهالستان با دریافت کلیه مجوزهای معتبر و رسمی از جهاد کشاورزی؛ مثل گواهینامه معتبر و رسمی؛ شناسنامه ی معتبر و گواهی معتبر فعالیت و... امروزه به تولید و فروش انواع نهال میوه، از جمله فروش نهال گردو میپردازد. پالیزگردو با دارا بودن گواهی ثبت اختراع؛ موفق به تولید انواع ارقام اصلاحی و ژنوتیپ ها با سازگاری 100 درصدی در ارتفاع اعلام شده؛ گشته است. نهال های گردو در پالیزگردو همگی به همراه گواهی سلامت و ضمانتامه معتبر ارائه میشوند. جهت دریافت مشاوره رایگان با ما به صورت تلفنی و یا آنلاین و حضوری در تماس باشید.

جهت افزایش رضایتمندی شما باغداران محترم امروزه پالیزگردو خدمات دیگری نیز دارد:

  • ارائه مشاوره 100 درصد رایگان در حوزه نحوه ی راه اندازی باغ گردو؛ نحوه ی کوددهی؛ سمپاشی؛ آبیاری و....
  • راه اندازی باغ گردوی شما توسط تیم حرفه‌ای پالیزگردو؛ به صورت حضوری خدمتی دیگر از پالیزگردو.
  • ارائه مشاوره بیماری شناسی و آفت شناسی تحت نظر متخصصین گیاه شناسی و بیماری شناسی تنها در پالیزگردو.

نهالستان انواع درخت گردو

پس از خرید نهال گردو چندلر؛ نوبت به کاشت آن در چاله های کاشت میشود. نهال ها را با دقت از بسته بندی پلاستیکی خارج نموده و بررسی میکنیم. هرگونه تغییر حالت و یا وجود آفت در آن را به دقت بررسی نموده و در صورت سالم بودن و پس از هرس ریشه؛ آن را درون چاله هایی که از پیش آماده نموده‌ایم، قرار میدهیم. روی آن را با خاک مخلوط با کودهای شیمیایی پر نموده و با ضربه هایی روی آن را سفت میکنیم. توجه کنید که در صورت آبیاری خاک کمی نشست میکند. بنابراین باید نهال را به گونه‌ای بکاریم که طوقه ی آن از خاک بیرون باشد. سپس بلافاصله آن را آبیاری میکنیم. توجه نمایید که در هنگام آبیاری طوقه ی نهال خیس نشود. چرا که میتواند زمینه ساز بروز بیماریهای قارچی در درخت شود.

برای ارتباط با مشاوران ما در پالیزگردو به سایت palizgerdo.com مراجعه نموده و یا از طریق راه های ارتباطی زیر با ما تماس بگیرید.

شماره تماس : مهندس سعید قاسمی 09141832393 



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : paliz

نهال انار بی هسته

نهال انار بی هسته در این متن اطلاعاتی درباره اکثر ویژگی های نهال انار بی هسته به دست خواهید آورد ؛ پس با متن زیر همراه باشید .

میزان باردهی

میزان باردهی درخت یا نهال انار بی هسته به ازای هر کیلو گرم حدود ۳ الی ۶ عدد است ؛ تفسیر این جمله این است که اگر شما یک کیلو انار بی هسته داشته باشید ، این میزان دارای ۳ تا ۶ عدد انار می شود ؛ پس میزان باردهی این درخت از لحاظ وزنی در حد قابل توجهی می باشد ؛ زمان باردهی این درخت از لحاظ اقتصادی از سال چهارم کاشت به بعد می باشد .

ارتفاع درخت

ارتفاع نهال انار بی هسته در حدود ۴ الی ۶ متر است .

انار بی هسته

نهال انار بی هسته

فواصل کاشت

فواصل کاشت درخت :
  • در زمین های مسطح فاصله کاشت یک درخت انار بی هسته با بقیه انارها باید ۴ در ۴ باشد .
  • اما اگر زمین شیب دار باشد و منطقه بادخیز ، این فاصله باید به صورت ۳*۳٫۵ یا ۳*۴ رعایت شود .

هم چنین عرض ، قطر و عمق خاکی که نهال در آن کاشته می شود ، باید در اندازه های  ۸۰*۸۰*۸۰ رعایت شود .

 نیاز به آبیاری نهال انار بی هسته

نیاز به آبیاری در نهال انار بی هسته به این صورت        است :

  • در سه ماه اول سال یعنی ماه های فروردین ، اردیبهشت و خرداد : در هر کدام از این سه ماه درخت باید هر ۱۵ روز ۱ بار مورد آبیاری قرار گیرد .
  • در سه ماه دوم سال یعنی ماه های تیر ، مرداد و شهریور : در هر کدام از این سه ماه درخت باید به فاصله هر ۱۰ روز ۱ بار آبیاری شود .

شرایط محیط کاشت

در موارد زیر به شرایط محیط کاشت درخت یا نهال انار بی هسته اشاره شده است :
  • کاشت در مناطق نیمه سردسیری
  • نیمه سردسیری معتدل
  • نیمه گرمسیری
  • گرمسیری

عمر مفید نهال انار بی هسته

عمر مفید یا بهتر گوییم ، عمر اقتصادی نهال انار بی هسته ۳۵ سال می باشد .

هرس درخت

هرس درخت انار بی هسته به دو صورت انجام می پذیرد :

  • هرس فرم دهی : همان طور که از نام آن مشخص است برای دادن شکلی زیبا به درخت این نوع هرس انجام می شود ؛ وقت صحیح این هرس در اواخر فصل تابستان می باشد .
  • هرس باردهی : این هرس برای افزایش میزان محصول درخت انجام می شود ؛ در این نوع هرس ، حتی شاخه های فرعی دارای میوه نیز هرس می شوند تا درخت انرژی و مواد معدنی کافی برای رشد میوه شاخه های اصلی درخت را داشته باشد ؛ این نوع هرس باید در اواخر زمستان برای درخت انار بی هسته ، انجام شود .

نیاز به سمپاشی

آفت های اصلی تمامی درختان انار که نهال انار بی هسته نیز از آن مستثنی نیست ، مگس های سفید و کنه انار می باشند ؛ با یک سمپاشی درست در زمان معین ، می توان میوه را از شر آسیب این موجودات مزاحم نجات داد .

گرده افشانی درخت

این نوع از انار به وسیله شلیل ، باردهی خوبی خواهد داشت ؛ یعنی زمانی که انار بی هسته را در باغ می کارید ، حتما برای گرده افشانی و باردهی مناسب آن درخت شلیل هم بکارید .

تحمل سرمای زمستانی و گرمای تابستان نهال

این نهال می تواند هوای خنک بهاری را تا میزانی متوسط تحمل کند ؛ اما از نظر تحمل سرمای زمستانی ، در حالت ضعیفی قرار دارد و بهتر است در مناطق دارای زمستان های بسیار سرد کاشته نشود ؛ اگر میزان سردی هوا به ۱۲ درجه زیر صفر برسد این درخت به طور کلی از بین خواهد رفت .

هم چنین اگر درخت در معرض نور شدید قرار بگیرد ، میوه های آن دچار آسیب شده و هم چنین پوست آن ترک می خورد .

رنگ میوه

رنگ میوه نهال انار بی هسته ، قرمز روشن است ؛ در برخی موارد به رنگ کرمی مایل به صورتی نیز دیده شده است .

انار بی هسته

رنگ میوه انار بی هسته

تاریخ رسیدن میوه درخت

اکثر میوه های درخت های انار در اوایل مهر ماه آماده چیدن هستند .

عملکرد درخت در هکتار

میزان باردهی و عملکرد درخت در هکتار درخت یا نهال  انار بی هسته ، به عددی در حدود ۳۵ تن  می رسد .



:: برچسب‌ها: خرید نهال انار بی هسته , فروش نهال انار بی هسته , قیمت نهال انار بی هسته , انواع نهال انار بی هسته ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : paliz

نهال انگور ردکارنت

نهال انگور ردکارنت در این متن درباره برخی خصوصیات نهال انگور ردکارنت ، نظیر تحمل سرمای زمستانی ، تحمل گرمای تابستان و بسیاری ویژگی های دیگر صحبت خواهد شد ؛ پس برای کسب اطلاعات در این زمینه با متن همراه باشید .

میزان باردهی نهال انگور ردکارنت

نهال انگور ردکارنت به دلیل امکان کاشت آن در محیط هایی مانند گلدان یا زمین  در اکثر روز های سال ، بار زیادی را برای صاحبش به همراه خواهد داشت ؛ زمانی که این نهال به ارتفاع ۳۰ سانتی متری خود می‌رسد قادر به تولید میوه یعنی همان انگور ردکارنت می باشد ؛ هر جوانه ای که از این نهال    می روید ، قادر است ۸ الی ۲۰ عدد شکوفه انگور تولید کند .

نهال انگور ژاپنی

نهال گلدانی انگور ردکارنت

ارتفاع درخت

حداکثر رشد ارتفاع  نهال انگور ردکارنت  در یک سال ۱۰ الی ۱۵ سانتی متر است ؛ در نهایت قد آن به زحمت به ۲ متر می رسد .

فواصل کاشت

فواصل کاشت  نهال انگور ردکارنت  باید در حدود ۴ الی ۵ متر رعایت شود .

نیاز به آبیاری نهال انگور ردکارنت

زمانی که درخت کاشته می شود ، ابتدا باید سعی در مرطوب نگه داشتن ریشه های آن کرد به طوری که قسمت‌ های زیرین ریشه‌ها و خاک آبیاری نشود .

این درخت بیشتر سایه دوست دارد و به همین دلیل نیاز کمتری به آب در سال‌های آتی زندگانی خود دارد و بهتر است که آن را به مقدار یک یا دو اینچ مورد آبیاری قرار داد ( عددی معادل ۱۰۰ الی ۳۰۰ میلی لیتر ) .

شرایط محیط کاشت

نهال انگور ردکارنت زندگی در محیطی با آب و هوای معتدل و خنک را دوست دارد ؛ نکته دیگری که باید درباره نهال انگور ردکارنت در نظر گرفته شود این است که محل مورد نظر برای کاشت این نوع انگور ، نباید دارای بادهای خشک و گرم باشد و خاک منطقه کاشت بهتر است که از کمترین میزان شوری بهره مند باشد .

عمر مفید نهال انگور ردکارنت

حداکثر و حداقل عمر مفید انگور ردکارنت به ترتیب  ۱۵ و ۱۲ سال است ؛ میزان عمر کم این انگور در مقایسه با سایر       انگور ها به این دلیل است که این نوع نهال به صورت گلدانی کاشته شده و این باعث می شود که آن ها عمر چندانی نداشته باشند .

هرس درخت

در نهال انگور ردکارنت مانند بقیه انگور ها ۸۰ درصد شاخه ها هرس می شوند ، یعنی نزدیک به صد در صد گیاه باید حذف شود تا انرژی لازم برای رویش مجدد شاخه ها و جوانه های جدید ایجاد شود .

نیاز به سمپاشی

زمانی که درختان انگور شما دچار آفت و آسیب شدند بهتر آن است که شاخه های آسیب دیده را حذف کنید ؛ اما اگر استفاده از انواع سموم را به روش های طبیعی ترجیح می دهید ، بهتر است که طبق برنامه سازمان جهاد کشاورزی منطقه سکونت خودتان عمل کنید .

گرده افشانی درخت

گرده افشانی آن همانند دیگر درختان توسط حشرات و باد انجام می گیرد ؛ بهتر است که انگور ردکارنت را در محل‌هایی که دارای وزش باد هستند نکارید ، چون در این صورت حشرات نخواهند توانست گرده افشانی را به نحو صحیحی انجام ‌دهند و بدیهی است که اگر گرده افشانی انجام نشود درخت میوه تولید نخواهد کرد .

بررسی از نظر میزان تحمل سرمای زمستانی

قابلیت تحمل سرما در این درخت در حد بالایی قرار دارد ؛ این قابلیت تحمل در نهال انگور ردکارنت ۱۵ تا ۱۸ درجه زیر صفر است ، این عدد تا حدود منفی ۲۰ درجه زیر صفر نیز قابل ارتقا می باشد .

تحمل گرمای تابستان نهال انگور ردکارنت

اگر دمای محیط تا ۳۰ درجه افزایش یابد این درخت خواهد توانست این حرارت و گرما را تحمل کند .

رنگ میوه

همان طور که از نام نهال انگور ردکارنت مشخص است ، این نهال میوه هایی به رنگ قرمز دارد ( رد به معنای قرمز ) .

نهال انگور خارجی

انگور ردکارنت

تاریخ رسیدن میوه درخت

تاریخ رسیدن میوه در نهال انگور ردکارنت اواسط تیر یا مرداد است ؛ زمانی که انگور ردکارنت چیده می شود ، باید کمی سفت باشد ؛ این موضوع را باید تمام باغداران صاحب این نوع انگور رعایت کنند ، چون اگر آن ها را پس از نرم شدن بچینند تا زمانی که وارد بازار ‌شوند ، پلاسیده و له می شوند .

عملکرد درخت در هکتار نهال انگور ردکارنت

عملکرد این درخت در هکتار به میزان حدودی ۴۰ تن تخمین زده شده است .



:: برچسب‌ها: نهال انگور شرابی شردست+ نهال انگور سیاه کردستان+ فروش نهال انگور شرابی+ فروش نهال انگور سیاه+ خرید نهال انگور شرابی+ بهترین نهال انگور شرابی+ انواع انگور سیاه سردشت ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : paliz

نهال انگور ترکمن ۴

مهمترین خصوصیات درخت نهال انگور ترکمن ۴؟

برای آشنایی با نهال انگور ترکمن ۴ سعی می کنیم در این مطلب به دو بخش اصلی یعنی؛ مهمترین خصوصیات و در بخش دوم به نحوه رسیدگی و عمل آوری این نوع انگور اشاره کنیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

عمر مفید:

نهال انگور ترکمن چهار نسبت به سایر نهال ها سرعت رشد خوبی دارد و محصول محصول آن نیز زود تر سایر انگورها به بار می نشیند. انگور ترکمن دارای قند مفید نیز است به طوری که قند آن خرداد ماه به بیش از ۱۶% و در نیز در مرداد ۲۴% و در اوایل شهریور ماه تا ۲۶% نیز افزایش می یابد. عمر مفید این نوع انگور به طور متوسط متوسط ۶۰ تا ۷۵ سال نیز می رسد.

مهمترین ویژگی نهال انگور ترکمن ۴

رنگ میوه: شکل و ظاهر نهال انگور ترکمن ۴ نسبت به سایر انگورها کمی کشیده تر و بزرگ بوده و رنگ آن نیز مایل به سرخ می باشد. این نوع انگور به صورت تازه یا کشمش در بین مردم مصرف می شود و در بین فروشندگان کشمش این انگور به مویز معروف است و و در بعضی مناطق آن را بلک سیدلس نیز می نامند.

تاریخ رسیدن میوه:

همانطوری که گفته شد نهال انگور ترکمن ۴ جزو انگورهای زودرس بوده به طوری که میوه آن در اواخر خرداد و اوایل تیر برای ارائه به بازار آماده می شود. معمولا این گونه از انگورها زودتر به بار می نشیند برای همین می توان آن را زودتر از سایر انگور ها به بازار های فروش ارسال کرد.

انگور سیاه بدون هسته

ارتفاع درخت: به طور متوسط بلندی درخت انگور ترکمن به ۱۰ الی ۱۵ متر می‌رسد. البته این کار به نوع هرس و روش کاشت نیز بستگی دارد.

نهال انگور ترکمن ۴

میزان باردهی درخت و عملکرد درخت در هکتار:

باغدارانی که به پرورش نهال انگور ترکمن ۴ مشغول هستند، میزان باردهی و عملکرد آن را ۲۰ الی ۴۵ تن در هر هکتار پیش بینی می کنند. این میزان باردهی در انگور ترکمن ۴ به عوامل متعددی بستگی دارد. اگر منطقه ای که کاشت درخت مو (انگور) در آن اتفاق می افتد برای این نوع انگور مناسب باشد این میزان باردهی نیز افزایش خواهد یافت.

تحمل سرمای زمستانی و تحمل گرمای تابستان: بسته به گونه انگور میزان تحمل آنها در زمستان های سخت تا ۲۰ الی ۲۵ درجه زیر صفر است. اگر بتوان در زمستان با یک سیستم گرمایشی از آنها محافظت کرد در موقع باردهی عملکرد بهتری خواهند داشت، البته در این زمینه باید گفت که تحمل گرمای تابستان نهال انگور ترکمن چهار نسبت به تحمل سرمای زمستانه آن بیشتر است و تا ۴۰ الی ۴۵ درجه و یا بیشتر نیز می توانند تحمل کنند. ناگفته نماند که درخت انگور به ۲ تا ۳ ماه سرمای زمستانی نیاز دارد تا بتواند رشد خوبی داشته باشد.

نهال انگور مویز بیردانه

نهال انگور ترکمن ۴

نحوه رسیدگی و عمل آوری نهال انگور ترکمن ۴ ؟

شرایط محیط کاشت:

به عنوان یک رقم برتر می‌تواند برای مناطق خشک مشابه دشت های خوش آب و هوا معرفی گردد. بیشترین تولید کشمش این رقم، در کشور ترکمنستان است.

فواصل کاشت:

در این زمینه باید گفت که طبق کارشناسی های به عمل آمده در این خصوص، کارشناسان معتقد هستند فاصله کاشت نهال انگور ترکمن ۴ در زمین های با شیب ملایم و مناطق بادگیر به صورت ۳*۲ متر کاشت می شود. ضمنا باید گفت که در اراضی مسطح فاصله کاشت آن ها به ۳*۳ متر نیز می رسد.

انگور مویز بی دانه

نهال انگور مویز

نیاز به آبیاری:

همانطوری که گفته شد این نوع از انگورها، جزو انگورهای اصلاح شده هستند برای همین متحمل به کم آبی بوده و نسبت به سایر ارقام انگور قادر هستند در شرایط سخت کم آبی تحمل پذیر باشند. به طورکلی میزان آبیاری نهال انگور ترکمن ۴ در فصول مختلف سال و شرایط اقلیمی و آب و هوایی متغیر بوده، معمولا به ازای هر روز از فصل بهار نیم لیتر و برای فصل های تابستان در ازای هر روز ۱ لیتر آب برای آبیاری آن در نظر گرفته شود.

نیاز به سمپاشی:

نهال انگور ترکمن ۴ ، مقاومت بسیار خوبی نسبت به بیماری ها و نیز آفات انگور دارد. به دلیل اینکه این انگور اصلاح شده است، اما برای اینکه بتوان محصول خوبی از آن برداشت کرد بهتر است به موقع در طول سال از؛ کلسیم، منیزیم و پتاسیم استفاده برای سمپاشی استفاده کنید. این ها کود‌هایی است که انگور شدیداً به آن وابسته است و باید هر ساله به مقدار لازم به باغ‌های انگور تزریق شود.

هرس:

هرس انگور از ملزومات باغداری است. باغداران درخت انگور در کشورمان معمولا برای هرس از ابزاری به نام قیچی استفاده می کنند. هرس انگور مزیت های فراوانی را به همراه دارد و باعث می شود مقدار محصول افزایش یافته و گیاه به نحو صحیح و دلخواه پرورش می یابد. برای هرس نهال انگور ترکمن چهار بهتر است بیش از ۸۰ درصد از شاخه های آن حذف گردد.

گرده افشانی:

گرده افشانی مناسب در باغات انگور معمولا بصورت کاشت هر ۵۰ اصله نهال انگور ترکمن چهار یک اصله گرده افشان مناسب از ارقام نهال انگور کاشت می شود.

انگور مویز بی دانه

نحوه هرس نهال انگور مویز بیردانه



:: برچسب‌ها: نهال درخت انگور مویز+ نهال انگور سیاه بدون هسته+ نهال انگور ترکمن کاشمر+ فروش نهال انگور گرمسیری+ فروش نهال انگور گرمسیری+ انواع نهال بیردانه+ انواع انگور بی هسته ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : paliz
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد