نوشته شده توسط : paliz

نهال انار بی هسته

نهال انار بی هسته در این متن اطلاعاتی درباره اکثر ویژگی های نهال انار بی هسته به دست خواهید آورد ؛ پس با متن زیر همراه باشید .

میزان باردهی

میزان باردهی درخت یا نهال انار بی هسته به ازای هر کیلو گرم حدود ۳ الی ۶ عدد است ؛ تفسیر این جمله این است که اگر شما یک کیلو انار بی هسته داشته باشید ، این میزان دارای ۳ تا ۶ عدد انار می شود ؛ پس میزان باردهی این درخت از لحاظ وزنی در حد قابل توجهی می باشد ؛ زمان باردهی این درخت از لحاظ اقتصادی از سال چهارم کاشت به بعد می باشد .

ارتفاع درخت

ارتفاع نهال انار بی هسته در حدود ۴ الی ۶ متر است .

انار بی هسته

نهال انار بی هسته

فواصل کاشت

فواصل کاشت درخت :
  • در زمین های مسطح فاصله کاشت یک درخت انار بی هسته با بقیه انارها باید ۴ در ۴ باشد .
  • اما اگر زمین شیب دار باشد و منطقه بادخیز ، این فاصله باید به صورت ۳*۳٫۵ یا ۳*۴ رعایت شود .

هم چنین عرض ، قطر و عمق خاکی که نهال در آن کاشته می شود ، باید در اندازه های  ۸۰*۸۰*۸۰ رعایت شود .

 نیاز به آبیاری نهال انار بی هسته

نیاز به آبیاری در نهال انار بی هسته به این صورت        است :

  • در سه ماه اول سال یعنی ماه های فروردین ، اردیبهشت و خرداد : در هر کدام از این سه ماه درخت باید هر ۱۵ روز ۱ بار مورد آبیاری قرار گیرد .
  • در سه ماه دوم سال یعنی ماه های تیر ، مرداد و شهریور : در هر کدام از این سه ماه درخت باید به فاصله هر ۱۰ روز ۱ بار آبیاری شود .

شرایط محیط کاشت

در موارد زیر به شرایط محیط کاشت درخت یا نهال انار بی هسته اشاره شده است :
  • کاشت در مناطق نیمه سردسیری
  • نیمه سردسیری معتدل
  • نیمه گرمسیری
  • گرمسیری

عمر مفید نهال انار بی هسته

عمر مفید یا بهتر گوییم ، عمر اقتصادی نهال انار بی هسته ۳۵ سال می باشد .

هرس درخت

هرس درخت انار بی هسته به دو صورت انجام می پذیرد :

  • هرس فرم دهی : همان طور که از نام آن مشخص است برای دادن شکلی زیبا به درخت این نوع هرس انجام می شود ؛ وقت صحیح این هرس در اواخر فصل تابستان می باشد .
  • هرس باردهی : این هرس برای افزایش میزان محصول درخت انجام می شود ؛ در این نوع هرس ، حتی شاخه های فرعی دارای میوه نیز هرس می شوند تا درخت انرژی و مواد معدنی کافی برای رشد میوه شاخه های اصلی درخت را داشته باشد ؛ این نوع هرس باید در اواخر زمستان برای درخت انار بی هسته ، انجام شود .

نیاز به سمپاشی

آفت های اصلی تمامی درختان انار که نهال انار بی هسته نیز از آن مستثنی نیست ، مگس های سفید و کنه انار می باشند ؛ با یک سمپاشی درست در زمان معین ، می توان میوه را از شر آسیب این موجودات مزاحم نجات داد .

گرده افشانی درخت

این نوع از انار به وسیله شلیل ، باردهی خوبی خواهد داشت ؛ یعنی زمانی که انار بی هسته را در باغ می کارید ، حتما برای گرده افشانی و باردهی مناسب آن درخت شلیل هم بکارید .

تحمل سرمای زمستانی و گرمای تابستان نهال

این نهال می تواند هوای خنک بهاری را تا میزانی متوسط تحمل کند ؛ اما از نظر تحمل سرمای زمستانی ، در حالت ضعیفی قرار دارد و بهتر است در مناطق دارای زمستان های بسیار سرد کاشته نشود ؛ اگر میزان سردی هوا به ۱۲ درجه زیر صفر برسد این درخت به طور کلی از بین خواهد رفت .

هم چنین اگر درخت در معرض نور شدید قرار بگیرد ، میوه های آن دچار آسیب شده و هم چنین پوست آن ترک می خورد .

رنگ میوه

رنگ میوه نهال انار بی هسته ، قرمز روشن است ؛ در برخی موارد به رنگ کرمی مایل به صورتی نیز دیده شده است .

انار بی هسته

رنگ میوه انار بی هسته

تاریخ رسیدن میوه درخت

اکثر میوه های درخت های انار در اوایل مهر ماه آماده چیدن هستند .

عملکرد درخت در هکتار

میزان باردهی و عملکرد درخت در هکتار درخت یا نهال  انار بی هسته ، به عددی در حدود ۳۵ تن  می رسد .



:: برچسب‌ها: خرید نهال انار بی هسته , فروش نهال انار بی هسته , قیمت نهال انار بی هسته , انواع نهال انار بی هسته ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : paliz

نهال انگور ردکارنت

نهال انگور ردکارنت در این متن درباره برخی خصوصیات نهال انگور ردکارنت ، نظیر تحمل سرمای زمستانی ، تحمل گرمای تابستان و بسیاری ویژگی های دیگر صحبت خواهد شد ؛ پس برای کسب اطلاعات در این زمینه با متن همراه باشید .

میزان باردهی نهال انگور ردکارنت

نهال انگور ردکارنت به دلیل امکان کاشت آن در محیط هایی مانند گلدان یا زمین  در اکثر روز های سال ، بار زیادی را برای صاحبش به همراه خواهد داشت ؛ زمانی که این نهال به ارتفاع ۳۰ سانتی متری خود می‌رسد قادر به تولید میوه یعنی همان انگور ردکارنت می باشد ؛ هر جوانه ای که از این نهال    می روید ، قادر است ۸ الی ۲۰ عدد شکوفه انگور تولید کند .

نهال انگور ژاپنی

نهال گلدانی انگور ردکارنت

ارتفاع درخت

حداکثر رشد ارتفاع  نهال انگور ردکارنت  در یک سال ۱۰ الی ۱۵ سانتی متر است ؛ در نهایت قد آن به زحمت به ۲ متر می رسد .

فواصل کاشت

فواصل کاشت  نهال انگور ردکارنت  باید در حدود ۴ الی ۵ متر رعایت شود .

نیاز به آبیاری نهال انگور ردکارنت

زمانی که درخت کاشته می شود ، ابتدا باید سعی در مرطوب نگه داشتن ریشه های آن کرد به طوری که قسمت‌ های زیرین ریشه‌ها و خاک آبیاری نشود .

این درخت بیشتر سایه دوست دارد و به همین دلیل نیاز کمتری به آب در سال‌های آتی زندگانی خود دارد و بهتر است که آن را به مقدار یک یا دو اینچ مورد آبیاری قرار داد ( عددی معادل ۱۰۰ الی ۳۰۰ میلی لیتر ) .

شرایط محیط کاشت

نهال انگور ردکارنت زندگی در محیطی با آب و هوای معتدل و خنک را دوست دارد ؛ نکته دیگری که باید درباره نهال انگور ردکارنت در نظر گرفته شود این است که محل مورد نظر برای کاشت این نوع انگور ، نباید دارای بادهای خشک و گرم باشد و خاک منطقه کاشت بهتر است که از کمترین میزان شوری بهره مند باشد .

عمر مفید نهال انگور ردکارنت

حداکثر و حداقل عمر مفید انگور ردکارنت به ترتیب  ۱۵ و ۱۲ سال است ؛ میزان عمر کم این انگور در مقایسه با سایر       انگور ها به این دلیل است که این نوع نهال به صورت گلدانی کاشته شده و این باعث می شود که آن ها عمر چندانی نداشته باشند .

هرس درخت

در نهال انگور ردکارنت مانند بقیه انگور ها ۸۰ درصد شاخه ها هرس می شوند ، یعنی نزدیک به صد در صد گیاه باید حذف شود تا انرژی لازم برای رویش مجدد شاخه ها و جوانه های جدید ایجاد شود .

نیاز به سمپاشی

زمانی که درختان انگور شما دچار آفت و آسیب شدند بهتر آن است که شاخه های آسیب دیده را حذف کنید ؛ اما اگر استفاده از انواع سموم را به روش های طبیعی ترجیح می دهید ، بهتر است که طبق برنامه سازمان جهاد کشاورزی منطقه سکونت خودتان عمل کنید .

گرده افشانی درخت

گرده افشانی آن همانند دیگر درختان توسط حشرات و باد انجام می گیرد ؛ بهتر است که انگور ردکارنت را در محل‌هایی که دارای وزش باد هستند نکارید ، چون در این صورت حشرات نخواهند توانست گرده افشانی را به نحو صحیحی انجام ‌دهند و بدیهی است که اگر گرده افشانی انجام نشود درخت میوه تولید نخواهد کرد .

بررسی از نظر میزان تحمل سرمای زمستانی

قابلیت تحمل سرما در این درخت در حد بالایی قرار دارد ؛ این قابلیت تحمل در نهال انگور ردکارنت ۱۵ تا ۱۸ درجه زیر صفر است ، این عدد تا حدود منفی ۲۰ درجه زیر صفر نیز قابل ارتقا می باشد .

تحمل گرمای تابستان نهال انگور ردکارنت

اگر دمای محیط تا ۳۰ درجه افزایش یابد این درخت خواهد توانست این حرارت و گرما را تحمل کند .

رنگ میوه

همان طور که از نام نهال انگور ردکارنت مشخص است ، این نهال میوه هایی به رنگ قرمز دارد ( رد به معنای قرمز ) .

نهال انگور خارجی

انگور ردکارنت

تاریخ رسیدن میوه درخت

تاریخ رسیدن میوه در نهال انگور ردکارنت اواسط تیر یا مرداد است ؛ زمانی که انگور ردکارنت چیده می شود ، باید کمی سفت باشد ؛ این موضوع را باید تمام باغداران صاحب این نوع انگور رعایت کنند ، چون اگر آن ها را پس از نرم شدن بچینند تا زمانی که وارد بازار ‌شوند ، پلاسیده و له می شوند .

عملکرد درخت در هکتار نهال انگور ردکارنت

عملکرد این درخت در هکتار به میزان حدودی ۴۰ تن تخمین زده شده است .



:: برچسب‌ها: نهال انگور شرابی شردست+ نهال انگور سیاه کردستان+ فروش نهال انگور شرابی+ فروش نهال انگور سیاه+ خرید نهال انگور شرابی+ بهترین نهال انگور شرابی+ انواع انگور سیاه سردشت ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : paliz

نهال انگور ترکمن ۴

مهمترین خصوصیات درخت نهال انگور ترکمن ۴؟

برای آشنایی با نهال انگور ترکمن ۴ سعی می کنیم در این مطلب به دو بخش اصلی یعنی؛ مهمترین خصوصیات و در بخش دوم به نحوه رسیدگی و عمل آوری این نوع انگور اشاره کنیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

عمر مفید:

نهال انگور ترکمن چهار نسبت به سایر نهال ها سرعت رشد خوبی دارد و محصول محصول آن نیز زود تر سایر انگورها به بار می نشیند. انگور ترکمن دارای قند مفید نیز است به طوری که قند آن خرداد ماه به بیش از ۱۶% و در نیز در مرداد ۲۴% و در اوایل شهریور ماه تا ۲۶% نیز افزایش می یابد. عمر مفید این نوع انگور به طور متوسط متوسط ۶۰ تا ۷۵ سال نیز می رسد.

مهمترین ویژگی نهال انگور ترکمن ۴

رنگ میوه: شکل و ظاهر نهال انگور ترکمن ۴ نسبت به سایر انگورها کمی کشیده تر و بزرگ بوده و رنگ آن نیز مایل به سرخ می باشد. این نوع انگور به صورت تازه یا کشمش در بین مردم مصرف می شود و در بین فروشندگان کشمش این انگور به مویز معروف است و و در بعضی مناطق آن را بلک سیدلس نیز می نامند.

تاریخ رسیدن میوه:

همانطوری که گفته شد نهال انگور ترکمن ۴ جزو انگورهای زودرس بوده به طوری که میوه آن در اواخر خرداد و اوایل تیر برای ارائه به بازار آماده می شود. معمولا این گونه از انگورها زودتر به بار می نشیند برای همین می توان آن را زودتر از سایر انگور ها به بازار های فروش ارسال کرد.

انگور سیاه بدون هسته

ارتفاع درخت: به طور متوسط بلندی درخت انگور ترکمن به ۱۰ الی ۱۵ متر می‌رسد. البته این کار به نوع هرس و روش کاشت نیز بستگی دارد.

نهال انگور ترکمن ۴

میزان باردهی درخت و عملکرد درخت در هکتار:

باغدارانی که به پرورش نهال انگور ترکمن ۴ مشغول هستند، میزان باردهی و عملکرد آن را ۲۰ الی ۴۵ تن در هر هکتار پیش بینی می کنند. این میزان باردهی در انگور ترکمن ۴ به عوامل متعددی بستگی دارد. اگر منطقه ای که کاشت درخت مو (انگور) در آن اتفاق می افتد برای این نوع انگور مناسب باشد این میزان باردهی نیز افزایش خواهد یافت.

تحمل سرمای زمستانی و تحمل گرمای تابستان: بسته به گونه انگور میزان تحمل آنها در زمستان های سخت تا ۲۰ الی ۲۵ درجه زیر صفر است. اگر بتوان در زمستان با یک سیستم گرمایشی از آنها محافظت کرد در موقع باردهی عملکرد بهتری خواهند داشت، البته در این زمینه باید گفت که تحمل گرمای تابستان نهال انگور ترکمن چهار نسبت به تحمل سرمای زمستانه آن بیشتر است و تا ۴۰ الی ۴۵ درجه و یا بیشتر نیز می توانند تحمل کنند. ناگفته نماند که درخت انگور به ۲ تا ۳ ماه سرمای زمستانی نیاز دارد تا بتواند رشد خوبی داشته باشد.

نهال انگور مویز بیردانه

نهال انگور ترکمن ۴

نحوه رسیدگی و عمل آوری نهال انگور ترکمن ۴ ؟

شرایط محیط کاشت:

به عنوان یک رقم برتر می‌تواند برای مناطق خشک مشابه دشت های خوش آب و هوا معرفی گردد. بیشترین تولید کشمش این رقم، در کشور ترکمنستان است.

فواصل کاشت:

در این زمینه باید گفت که طبق کارشناسی های به عمل آمده در این خصوص، کارشناسان معتقد هستند فاصله کاشت نهال انگور ترکمن ۴ در زمین های با شیب ملایم و مناطق بادگیر به صورت ۳*۲ متر کاشت می شود. ضمنا باید گفت که در اراضی مسطح فاصله کاشت آن ها به ۳*۳ متر نیز می رسد.

انگور مویز بی دانه

نهال انگور مویز

نیاز به آبیاری:

همانطوری که گفته شد این نوع از انگورها، جزو انگورهای اصلاح شده هستند برای همین متحمل به کم آبی بوده و نسبت به سایر ارقام انگور قادر هستند در شرایط سخت کم آبی تحمل پذیر باشند. به طورکلی میزان آبیاری نهال انگور ترکمن ۴ در فصول مختلف سال و شرایط اقلیمی و آب و هوایی متغیر بوده، معمولا به ازای هر روز از فصل بهار نیم لیتر و برای فصل های تابستان در ازای هر روز ۱ لیتر آب برای آبیاری آن در نظر گرفته شود.

نیاز به سمپاشی:

نهال انگور ترکمن ۴ ، مقاومت بسیار خوبی نسبت به بیماری ها و نیز آفات انگور دارد. به دلیل اینکه این انگور اصلاح شده است، اما برای اینکه بتوان محصول خوبی از آن برداشت کرد بهتر است به موقع در طول سال از؛ کلسیم، منیزیم و پتاسیم استفاده برای سمپاشی استفاده کنید. این ها کود‌هایی است که انگور شدیداً به آن وابسته است و باید هر ساله به مقدار لازم به باغ‌های انگور تزریق شود.

هرس:

هرس انگور از ملزومات باغداری است. باغداران درخت انگور در کشورمان معمولا برای هرس از ابزاری به نام قیچی استفاده می کنند. هرس انگور مزیت های فراوانی را به همراه دارد و باعث می شود مقدار محصول افزایش یافته و گیاه به نحو صحیح و دلخواه پرورش می یابد. برای هرس نهال انگور ترکمن چهار بهتر است بیش از ۸۰ درصد از شاخه های آن حذف گردد.

گرده افشانی:

گرده افشانی مناسب در باغات انگور معمولا بصورت کاشت هر ۵۰ اصله نهال انگور ترکمن چهار یک اصله گرده افشان مناسب از ارقام نهال انگور کاشت می شود.

انگور مویز بی دانه

نحوه هرس نهال انگور مویز بیردانه



:: برچسب‌ها: نهال درخت انگور مویز+ نهال انگور سیاه بدون هسته+ نهال انگور ترکمن کاشمر+ فروش نهال انگور گرمسیری+ فروش نهال انگور گرمسیری+ انواع نهال بیردانه+ انواع انگور بی هسته ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 مرداد 1399 | نظرات ()